Grafikai tervezés

Arculati kézikönyv

 

Az arculati kézikönyv az arculati elemek rendszerbe foglalt meghatározása, minden szabály, alkalmazás és tiltás pontos rögzítése. A kézikönyv feladata, hogy a vizuális arculati elemek elkészítéséhez segítséget nyújtson az esetleges későbbi tervezőknek és kivitelezőknek.

Az arculati kézikönyv segítségével a cég a grafikai tervezés befejezése után évekkel is visszanyúlhat a szakember által megtervezett és rögzített arculati irányvonalhoz. Az arculati kézikönyv tartalmazza a megtervezett grafikák eredeti példányait, azoknak meghatározott színváltozatait, valamint azok különböző felhasználási javaslatait és tiltásait.

Az arculati kézikönyv tervezését nagyobb vállalatoknak ajánljuk, akik számára már fontos, hogy több grafikus és nyomda együttműködése által is a meghatározott arculatba pontosan beleillő kiadványok szülessenek.

A kézikönyv legfőbb előnye, hogy a kivitelező kilététől függetlenül mindig ugyanolyan nyomdai és online anyagok készülnek, ugyanazon színekkel, ugyanolyan elhelyezésekkel.

Az arculati kézikönyvben a következő elemek kerülhetnek meghatározásra:

  • a logó és típusai, felhasználhatósága, illetve tiltott használata
  • a céges betűtípus és annak különböző változatai, illetve tiltott használata
  • az arculati elemek pontos meghatározása, illetve tiltott használata
  • a felhasználható színek meghatározása
  • a névjegy, a levélpapír és a boríték pontos kinézete, a borítéktípusok meghatározása
  • a weboldal arculathoz illő megjelenése
  • a céges brossúrák, promóciós termékek kinézete
  • (amennyiben szükséges) a céges járművek látványterve
  • a munkaruházat /formaruházat terve
  • a promóciós termékek és különböző reklámanyagok megjelenése …

 

Logó- és arculattervezés

Az arculattervezés olyan folyamat, amelynek segítsgével egy cég különböző megjelenési formáit egyetlen arculatba foglaljuk, más szóval egységesítjük. Minden vállalkozásnak fontos, hogy mind meglévő, mind leendő ügyfelei minél egységesebb formában lássák a cég megjelenését, legyen szó egy névjegykártya, levélpapír, mappa vagy akár egy cégtábla vagy céges autó megjelenéséről. Mi erről gondoskodunk Önnek.

Az arculat azonban sokkal több választott színek, formák és megjelenési módok összességénél: filozófia, döntések összessége, melyek mind egy irányba terelgetik az adott társaságot. A vállalati filozófia megjelenési formája, az egész vállalatot átható identitás tudat, mely sikeres alkalmazás esetén a külvilág felé is elég erősen nyilvánul meg ahhoz, hogy a vállalat reputációját megfelelő mértékben növelni legyen képes.

Az arculat reklámelemként is rendkívül fontos szerepet tölt be. Rengeteg reklámforma létezik, és ezek többsége bizony meglehetősen borsos árral bír. Egy újságcikk vagy fizetett banner valóban nem olcsó, viszont a megfelelő arculattal a megfelelő helyen és időben rengeteg új ügyfelet hozhat. Ha az ügyfél a reklám hatására felkeresi Önt, az már félsiker: ha az Ön által kínált termék vagy szolgáltatás meggyőző, akkor nagy valószínűséggel pénzt fog költeni Önnél.


 

 

Az arculattervezés lépései:

  • Az arculattervezés első lépése a logótervezés: 2 vagy 3 különböző logóvariációt készítünk az Ön előzetes igényeinek megfelelően, majd a kiválasztott változatot egy újabb egyeztetést követően még egyszer finomítjuk.
 Így készül el a végleges logó. Végeredményben egy tetszőleges mértékben nagyítható vektorgrafikai logóváltozatot és egy webes és egyéb alkalmazásokra használható pixelgrafikai változatot adunk le ügyfelünknek.

  • A második lépés a logó köré felépített teljes design kialakítása. Ez az adott színek, betűtípusok, és egyéb arculati-grafikai elemek, kiegészítők meghatározását jelenti.
  • A harmadik, azaz utolsó lépése az arculattervezésnek az arculatban szereplő kiadványok megtervezése, vagyis a kiadványszerkesztés. Ide tartoznak a különböző névjegykártya-, levélpapír- és borítékmutációk. Ezek az elemek az úgynevezett kisarculat tervezésénél érvényesek. Amennyiben a cég más elemek megtervezését is kéri (ilyen lehet a mappa, a munkaruha, a céges autó dekorációja, a cégtábla stb.), akkor nagyarculatot hozunk létre számára.

  • Ezek után nagyobb cégek esetében javasoljuk az általunk meghatározott szabályoknak az összedolgozását, ami után megszületik az úgynevezett céges arculati kézikönyv. Arculati kézikönyv csak akkor szükséges, ha a cég írásban szeretné rögzíteni az arculatára vonatkozó megjelenési szabályokat.

 

Reklámgrafika

 

A reklám a kommunikáció egy formája, rendszerint egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönző, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés.


A reklámok napjainkra beleolvadtak az emberek mindennapjaiba, a gazdasági életet már el sem lehetne képzelni nélküle. Minden vállalatnak létérdeke, hogy kapcsolatot találjon a fogyasztókkal. A hirdetések alapvető funkciója az informálás, de befolyásoló funkciót is ellát (hiszen hatással van a fogyasztói döntésre). A reklám segítségével a márkák jól megkülönböztethetőek a piacon.



A reklámgrafikai tevékenységi kör magába foglalja a plakátok, szórólapok, prospektusok, meghívók, oklevelek, valamint könyv-, lemez-, CD- és DVD-borítók, művészi hirdetések, termékcsomagolások, autóreklámok stb. tervezési és esetleg kivitelezési munkálatait.


Vitatott kérdés, hogy milyen is a jó reklám.

Lehet humoros, megható, minőséget sugárzó, egyedi, színes, egyszerű... Megannyi formája van, az egyetlen lényege, hogy a kellő hatást érje el, vagyis tűnjön ki a szürkeségből, juttassa el a célközönséghez a megfelelő információt, és sugározza a megrendelő által sugározni kívánt imázst.

 

Esküvői fotók

 

Az ifjú pár megörökítése a nagy napon csodálatos, megható, de egyben rendkívül felelősségteljes feladat, hiszen a pillanat csak egyszer ragadható meg, nem vár ránk és soha nem tér vissza...



Esküvői grafika

 

Hogy az ifjú pár válláról lekerüljenek a meghívók, ültető- és menükártyák, valamint a köszönőajándékok terhei...